Monthly Archives

2 Articles

Eiwitshakes! Hoe Ook Jij Het Maximale Uit Dit Toverdrankje Kunt Halen…

eiwitshakesEiwitshakes, neem ze vandaag nog! Dagelijks probeer ik dit toverdrankje zo’n 1 a 2 keer te drinken. In dit artikel wil ik jou het 1 en ander vertellen over dit wonderdrankje.

Wanneer je er het beste 1 kunt nemen, hoe je eiwitshakes zelf kunt maken en nog veel meer leuke dingen!

Het Nemen Van Eiwitshakes Zorgt Voor Een Aanvulling Van Eiwitten!

Wil je gezond afslanken dan is het verstandig om dagelijks genoeg eiwitten te nemen! Eiwitten zijn veel moeilijker te verteren dan koolhydraten en vetten. Dat betekent dat eiwitten voor een verhoogde verbranding zorgen.

Een normale huisvrouw heeft ongeveer 0,5 gram eiwit nodig per 1 kilogram lichaamsgewicht. Een fanatieke sporter heeft 1 gram eiwit nodig voor 1 kilogram lichaamsgewicht.

Vrouw van 60 kilo heeft per dag dus 30 gram eiwitten nodig. Een fanatieke fitnesser met een gewicht van 80 kilo heeft ongeveer 160 gram eiwit nodig op een dag.

Met het nemen van eiwitshakes zorgt dus niet alleen voor een dagelijkse verhoogde verbranding, maar ook voor een flinke toevoer aan eiwitten.

Eiwitten Zorgen Voor Het Herstel En Opbouw Van Spierweefsel

Zoals je misschien al weet is het heel belangrijk om spierweefsel op te bouwen om af te slanken. Weet je dit nog niet, dan leg ik het graag nog een keer voor je uit!

Wanneer jij een vet verbrandende oefening uitvoert maak je hele kleine scheurtjes in je spierweefsel. De motor in je lichaam zal deze scheurtjes voor jou in de nacht herstellen. De motor van jouw lichaam is je stofwisseling. Om de scheurtjes te repareren heeft je stofwisseling eiwitten nodig.

Omdat het bijna onmogelijk is om dagelijks je eiwitten uit voeding te halen doe je er verstandig aan om eiwitshakes te drinken. Het zal je spieren sneller herstellen, waardoor je sneller spierweefsel kunt ontwikkelen.

Handig om te weten: Hoeveel calorieën verbrand 1 kilo spierweefsel dagelijks voor je? Ik ga het je gewoon verklappen. 1 Kilo spierweefsel verbrand dagelijks 90 tot ongeveer 110 calorieën extra!

Wanneer En Hoeveel Eiwitshakes Kan Ik Het Beste Elke Dag Nemen?

Zelf neem ik meestal in de ochtend, na het sporten of voordat ik ga slapen lekkere eiwitshakes. Neem er niet teveel van! Een grote toevoer van eiwitten is schadelijk voor je lichaam! Probeer dus met mate eiwitshakes te nemen.

Zie een shake of groene smoothie ook niet als een complete maaltijd, maar als een toevoeging!
Om kilo’s lichaamsvet kwijt te raken is het belangrijk dat je veel gezonde voeding neemt en vaak. Een eiwitshake of smoothie kan je absoluut niet zien als een complete maaltijd, maar als tussendoortje.

Neem dus altijd in de ochtend, middag en avond een grote maaltijd! Zo zal jouw stofwisseling snel blijven draaien en niet overschieten op spaarstand.

Eiwitshakes Zijn Ook Nog Eens Onwijs Lekker!!

Eiwitpoeder voor het maken van shakes zijn in deze tijd met verschillende smaken verkrijgbaar. Je kunt het zo gek niet bedenken. Aardbei, Banaan, Kiwi, Kokos, Vanille en zelfs appeltaart!! Ze hebben het allemaal!

Vroeger in de jaren 80 had je alleen eiwitpoeder natuurlijk. Dit was niet te drinken!! Gelukkig kun je vandaag de dag eiwitshakes kopen in verschillende smaken.

Goedkoop Is Duurkoop

Op websites en in supplementen winkels kun je verschillende potten eiwitpoeders kopen. Ik raad je aan om een niet al te goedkoop merk te kopen. Goedkope merken zitten vaak vol met kunstmatige suikers!

Absoluut een NO als je wilt afslanken dus. Laat je adviseren en kijk goed lees goed wat er in zit achterop het eiwitpoeder pot!

Maak Je Eigen Eiwitshakes

Heb je geen geld om in eiwitpoeder te investeren? Geen probleem je kunt ook zelf gemakkelijk thuis je eigen shakes fabriceren.

Op deze manier maak ik mijn shakes:

In de blender doe ik 4 aardbeien, 4 schepjes magere kwark en 1 appel. Blender even 10 seconden laten draaien en drinken maar!! Probeer zelf verschillende voedingsmiddelen uit en je zal erachter komen wat de mogelijkheden allemaal zijn.

Ik hoop je zo weer genoeg informatie over eiwitshakes gegeven te hebben. Mocht je vragen hebben over shakes stel deze dan hieronder. Ook kun je jezelf inschrijven voor 10 lekkere groene smoothies.

5 redenen om meer bananen smoothies te drinken.

Een bananen smoothie is niet alleen makkelijk te maken en heerlijk te drinken, het biedt ook een aantal gezondheidsvoordelen die je misschien niet kent.

Bananen smoothies zijn zeer populair vanwege hun romige basis en schuimige top. Ze kunnen in een paar minuten worden bereid en vervolgens gekoeld, of meteen gedeeld met vrienden en familieleden. Bananen in smoothies kunnen ook worden gebruikt om groenten en fruit te vermommen die minder smaken, zoals boerenkool en spinazie. Hier heb je vijf redenen waarom een bananen smoothie het basisvoedsel van je dagelijkse dieet zou moeten zijn.

1 . Geeft je meer energie

Omdat bananen rijk zijn aan kalium en koolhydraten, kunnen ze je voorzien van de energie die je lichaam dagelijks nodig heeft om te functioneren. Als je in de ochtend problemen hebt met opletten of je vermoeid thuis komt van je werk, probeer dan een bananen smoothie als opkikker. Bananen kunnen ook helpen de elektrolyten te vervangen die verloren zijn gegaan na een training in de sportschool. Vanwege het aanwezige kalium, kan een bananen  smoothie helpen een gezonde bloeddruk en een gezond hart te behouden. Onderzoek toont bovendien aan dat bananen ook het risico op een beroerte kunnen verlagen.

2 . Kan helpen maagzweren te voorkomen

Omdat bananen een “maagzuurremmend” effect hebben, kunnen ze je beschermen tegen het ontwikkelen van een maagzweer. De consumptie van het fruit zal maagcellen stimuleren. Bananen zijn ook zeer geschikt voor een gezonde spijsvertering en kunnen constipatie symptomen verlichten. Als je problemen hebt met je spijsvertering, probeer dan een bananen smoothie om je spijsvertering functies te herstellen naar hun normale toestand. Van een bananen smoothie kan je op elk moment van de dag genieten en het is de perfecte snack tussen maaltijden. De smoothie is ook zeer makkelijk te maken en is snel klaar.

3 . Kan je helpen je goed te voelen

Bananen smoothies bevatten een chemische stof, genaamd tryptofaan, dat kan leiden tot de productie van serotonine in de hersenen, dat weer een algemeen gevoel van welzijn kan bieden en ideaal is voor het stimuleren van je geestelijke gezondheid. Ze zullen je tevens helpen je leerproces en het geheugen te verbeteren, je honger te stillen, je beter te concentreren, je stemming reguleren en je een betere slaapkwaliteit te geven. Ze bevatten ook vitamine B6, wat zeer goed is om het risico te verminderen op ziektes zoals de ziekte van Parkinson.

4 . Grote voedingswaarde

Voor mensen die in hun dieet te weinig voeding consumeren, kan deze  smoothie helpen om je lichaam van de essentiële mineralen en vitaminen te voorzien die nodig zijn om dagelijks goed te functioneren. Dit kan veel voordelen voor de gezondheid hebben, vooral als je gevoelig bent voor suikerhoudende en zwaar bewerkte voedingsmiddelen. Gewoon een paar keer per week dit drankje in je dieet opnemen in plaats van koekjes en chips als tussendoortjes! Dit kan een gunstig effect op je gezondheid hebben en, in combinatie met andere gezonde vervangers, gewicht helpen verliezen, de spiermassa verhogen en voorkomen dat je later in het leven levensbedreigende ziektes zoals hart- en vaatziekten en beroertes ontwikkelt.

Dit komt omdat de vitamine B6 in bananen helpt vechten tegen ziektes. Een gezond dieet kan ook je huidtint verbeteren en je huid gezond houden.

5 . Kan helpen gewicht te verliezen

Bananen smoothies zijn laag in calorieën en kunnen zorgen voor een vol gevoel, vooral als ze tussen de maaltijden en in plaats van andere snacks worden benut. Een banaan heeft ongeveer 100 calorieën en kan bijdragen om je persoonlijke doel te bereiken om vet te verliezen. Groene, onrijpe bananen, staan zeer laag op de “glycemische schaal” en zijn goed voor mensen die aan diabetes lijden. Ze kunnen ook gezonde nieren bevorderen, omdat ze een antioxidant bevatten, fenol, die kan helpen om kanker en nierziektes af te weren. Bananen zijn een van de gezondste voedingsmiddelen en worden in maaltijd plannen opgenomen van bodybuilders, fitness trainers en atleten. Ze kunnen vóór de training worden geconsumeerd om een energie boost te geven of na een oefening als voedzame snack die je vol en tevreden houdt tot etenstijd.